Vakkorama Paper | Bağışıklığın gücü adına: Alışveriş listenize ek 5 malzeme
5604
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-5604,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,paspartu_enabled,qode_grid_1300,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-10.1.2,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1,vc_responsive

Bağışıklığın gücü adına: Alışveriş listenize ek 5 malzeme

 

Buzdolabınızda, kilerinizde ve günlük öğünlerinizde bağışıklığınızı güçlendirecek neler var? Sağlık dopingi için sipariş listelerinize ekleyebileceğiniz malzemelerin peşine düştük.

 

1- Elderberyy

Grip, nezle gibi rahatsızlıklara da iyi geldiği belirtilen mürver ağacı meyvesi, antiviral, kansere karşı koruyucu ve iltihap önleyici özellikleriyle yüzyıllardır şifa amaçlı kullanılıyor.


2- Mantar

Haftalık öğünlerinizde mineral ve vitaminler bakımından zengin olan mantar çeşitlerini daha çok tüketin. Selenyum ve B vitamini açısından zengin mantarları kahvaltıda omlete, salataya, lazanyaya hatta veggie burger’de bile kullanabilirsiniz.

 

3- Açai Berry

Antioksidanlar bakımından zengin olan ve metabolizmaya iyi gelen Açai çileğini en çok da kaselerde hazırladığımız yemeklerde seviyoruz! Yogurt ve granola ile kahvaltıda tüketin, salatalarınıza katın.

 

4- Karpuz
Nefis yaz meyvesinin mevsimi geliyor! Bir porsiyon karpuz içerdiği A, B6 ve C vitaminlerinin yanı sıra potasyum ihtiyacınızı karşılıyor ve sadece 80 kalori. Şeker intoleransına dikkat ederek tüketin.

 

Karpuzu nasıl farklı tariflerde kullanabilirsiniz? Karpuzlu, bal ve limon soslu ve beyaz peynirli bir salata harika bir öğlen öğünü olabilir. Karpuz ve çilekli limonata hazırlayarak günlük içeceklerinizi çeşitlendirebilirsiniz.

 

5- Buğday tohumu
Beyaz un yerine kullanabildiğiniz buğday tohumu, buğday çekirdeğinin B ve E vitaminleri, çinko ile besin değeri açısından en zengin ve iç kısmıdır. Yoğurt ya da tahılların üzerine serperek tüketebilir, kızartma tavuk ya balık harcında da kullanabilirsiniz.

 

6- Ispanak

Süper gıda olarak bilinen ıspanak, yüksek folat, A ve C vitaminleri, lif, magnezyum ve demir içeriğiyle müthiş besleyici, bağışıklık fonksiyonları üzerinden iyileştirici etkilere sahip. Aynı zamanda DNA onarımı gibi konularda da gerekli besini sağlıyor. Besin değerlerini korumak için çiğ ve hafif pişirerek tüketmeyi tercih edin.

 

7- Tatlı patates
Günlük A ve C vitaminlerinin ve lif ihtiyacınızın önemli bir kısmını karşılamanızı sağlayan bir orta büyüklükteki patatesin kalorisi de oldukça düşüktür. 100 kalori karşılığında bağışıklığınızı güçlendirir aynı zamanda cilt üzerinde de iyileştiricidir. Kolestrol içermemesi ve yağsız olmasıyla da tercih sebebi.

 

8- Brokoli

Bir fincan brokolide, bir portakal kadar C vitamini mevcut. Bağışıklık için destekleyici bir sebze olan brokoli içerdiği B1, B2, B3 ve B6 vitaminleri, magnezyum, beta-karotan, çinko ve demir ile besin değeri bakımından da çok güçlü. Aynı zamanda vücudun ana anti-oksidanı olarak nitelendirilen glutatyon da içeriyor.

 

9- Badem

Her gün yarım bardak badem tüketin. Doyurucu bir ara öğün ya da salata ve yemeklerinize nefis bir lezzet dopingi olarak dahil edebilirsiniz. E vitamini bakımından müthiş besleyici olan badem, içerdiği C vitaminiyle ve antioksidan özelliğiyle bağışıklık sisteminizi güçlendirmek ve sağlıklı tutmak için önemli bir aktör.

 

 10- Turunçgiller, Nar ve Zencefil

Birkaç meyveyle yakın arkadaş olacak olsak, muhtemelen bu kadroyu en yakınlarımıza alırdık. Sayısız fayda sağlayan nar ve zencefil, bağışıklık güçlendirmek için de birebir. Turunçgil kabuğu, zencefil rendesi ya da nar suyunu, salatalara ve soslara katarak öğünlerinize besleyici aromalarını dahil edebilirsiniz.

 

+ BONUS: Sarımsak
Olmazsa olmazımız sarımsak, her derde deva. Salata sosları, fırında pişirdiğiniz sebzeler ve tüm yemekleriniz için hem lezzet artırıcı hem de şifalı bir besin.

Category
LIFESTYLE, V/NOW