Vakkorama Paper | G7 zirvesinden: Modada Sürdürülebilirlik Sözü
4906
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-4906,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,paspartu_enabled,qode_grid_1300,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-10.1.2,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1,vc_responsive
Category
MODA

G7 zirvesinden: Modada Sürdürülebilirlik Sözü

 

Bu hafta Fransa’da gerçekleşen G7 zirvesinde moda devleri sürdürülebilirlik sözü verdi. 32 markanın imza attığı anlaşmayla endüstrinin daha etik bir yöne doğru yol almasında önemli bir adım atıldı.

 

Yaz başında, market ya da üreticilerin elektronik eşya, kıyafet gibi satılmayan ürünleri imha etmesini yasaklayan çevreci anayasası ile adından söz ettiren Fransa, başkanı Emmanuel Macron’un özel talebiyle G7 zirvesi haftasına “modada sürdürülebilirlik” konusunu taşıdı. Fransız lüks marka grubu Kering’in CEO’su Pinault’un liderliğinde gerçekleşen Fashion Pact G7’de moda devleri sürdürülebilir bir gelecek için öncü rol oynayacakları konusunda söz verdi. Adidas, Nike, birçok lüks ve hızlı moda markasının imzaladığı anlaşmada, Birleşmiş Milletler’in ‘Sürdürülebilir Kalkınma ve Bilime Dayalı Hedefler’i temel alındı.

 

İklim, okyanuslar ve biyolojik çeşitlilik başlıklarının ele alındığı anlaşmayla 2050 yılına kadar kullan at plastik, mikro elyaf kirliliğinden arınılması ve sera gazı emisyonları için harekete geçilmesi hedefleniyor.

 

İmza listesinin tamamı: Adidas, Bestseller, Burberry, Capri Holdings Limited, Carrefour, Chanel, Ermenegildo Zegna, Everybody & Everyone, Fashion3, Fung Group, Galeries Lafayette, Gap Inc., Giorgio Armani, H&M Group, Hermes, Inditex, Karl Lagerfeld, Kering, La Redoute, Matchesfashion.com, Moncler, Nike, Nordstrom, Prada Group, Puma, Pvh Corp., Ralph Lauren, Ruy, Salvatore Ferragamo, Selfridges Group, Stella Mccartney, Tapestry