Vakkorama Paper | İlişki durumumuz: Isolatıonshıp
5660
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-5660,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,paspartu_enabled,qode_grid_1300,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-10.1.2,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1,vc_responsive

İlişki durumumuz: Isolationship

 

Karantina günlerinde yalnız olmak mı, evli olmak mı… Hiçbiri kolay değil.

 

Etrafınızdan boşanma, ayrılık haberleri alıyor, çok iyi ilişkilerin sarsıldığını duyuyorsanız ya da kendi ilişkiniz tek başına sizi karmaşık duygulara sürükleniyorsanız, yalnız değilsiniz.

 

Şu anda her birey gibi her ilişki ve romantik yaşam da bir sınavdan geçiyor.

 

Belirsizliğin getirdiği kaygı ve stresle başa çıkmakta zorlanıyoruz. Bocalamamız, ister istemez etrafımıza çıkışmamız ise haliyle oldukça normal. Önemli olan bu dönemi birlikte güçlenerek geçirebilecek formüller üretebilmek. Ve sosyal ilişkilerimizin bu dönemdeki atlatmamızı sağlayacak iyileştirici rolünün farkına varmak.

 

Nasıl mı?

 

İlgili araştırmalardan ve röportajlardan umut vaat eden yanıtları derledik.

 

Birbirinizin alan tanıyın, anlayış ve ilgi gösterin.

 

 “Ne kadar zorlaşacak? Ne kadar böyle sürecek? Bu yaşadığımız dünyanın sonu mu?” gibi sorular pek çok evde ve zihinde sayıklanıyor. Ancak gerçeklerle yüzleşmek konusunda her birimizin mücadele şekli farklı.

 

“Artık haber izlemek istemiyorum. Bu rakamları görmek çok moralimi bozuyor. Lütfen bana kötü haber verme…” Pek çok tartışma bu üçgende alevleniyor.

 

İngiltere’deki terapi merkezi Relate’in kurucusu Aidan Jones’un yorumu şöyle: “İlişkilerimiz, geçmişte hiç tecrübe etmediğimiz bu radikal dönemi atlatmamızda olumlu rol oynayacak. Ancak, yeni düzenin beraberinde getirdiği izolasyonu, mesafe kurallarını ve finansal endişeleri de hesaba katmakta fayda var. Zira tüm bu etkenlerin ilişkilerde stres yaratması, tartışmalara sebep olması ihtimal dahilinde.”  bu stres faktörünü azaltmak için önerisi:


“Siz, salgını tüm son dakika gelişmeleriyle takip etmek isterken, eşiniz sürekli kötü haber almaktan daha çok kaygılanıyor olabilir. Birbirinizin zihinsel alanına da, ruhsal bütünlüğüne de saygı göstermeyi unutmayın.”

 

Birbirinizin aynası olun.
Duygularınızı, kaygılarınızı paylaşın:

 

Hisleriniz konusunda eşinize, sevgilinize ne kadar açıksınız? Korkularınızdan, kaygılarınızdan kolay kolay bahsedebilir misiniz?

 

Terapist Aoife Drury özellikle de karantina döneminde, şeffaflığın ve dürüstlüğün önemine, duygu tahminlerinin sakıncalı durumuna işaret ediyor: “Pek çok zaman sevgilimizin bizimle aynı şeyleri hissettiğini varsayarız. Bu hatalı bir yaklaşımdır. Öte yandan yanlış beklentilere sebebiyet verebilir. Zamanla kuruntular, küslükler ve uzaklaşmalar getirir.” ve çözüm önerisini şöyle ekliyor: “Şeffaf olun. Duygularınızı onunla paylaşın. Eğer yoğun duygulardan geçiyorsanız, içinizdeki kasırgayı ona tarif edin. Sizi anlamasına ve hoş görmesine yardımcı olun.  Farklı tavırlar sergiliyorsanız ya da böyle hissediyorsanız, bunun bilincinde olduğunuzu söylemekten çekinmeyin.”

 

Kendinize ve birbirinize iyi bakın.

 

Bu günleri üretken, gerektiğinde sadece durup düşünmeye ayırarak, zaman zaman yalnız geçirerek, bir uyanış ve farkındalık dönemi olarak kabul edin ve bu dengede sürdürmek için birbirinize destek olun. Uzaktan bir ilişki sürdürüyorsanız bile birbirinizi iyi beslenmek, yeterince uyumak, egzersiz yapmak ve pozitif duygular biriktirmek için cesaretlendirin.

 

Birlikte yemek yapın. Yeni şeyler deneyin. Evinize küçük bir sera olabilir, bir atölye köşesi olabilir. Ortak zevk aldığınız uğraşlar edinin. Bir meditasyon seansına katılın, gevşeyin.

 

İlişkiniz için 5 öneri.

 

1- Birbirinize vakit ayırın. yaşadığımız dönemi, üzerinizdeki etkilerini konuşmak ve paylaşmak için vakit ayırın. Bu konuşmayı yapmak üzere karşılıklı rahat olduğunuz bir zaman dilimini tercih edin. İş, toplantı ya da sıcak gelişme gibi farklı nedenlerle stresli olabileceğiniz zamanlarda yapmamaya özen gösterin.

 

2- Güzel şeylere vakit ayırın. Hayatınızda iyi giden şeyleri konuşun. Güzel gelişmeleri paylaşın. Bunu sık sık tekrarlamaya gayret edin.

 

3- Ayrı vakit geçirin. Sürekli aynı koltukta biriniz telefonda biriniz TV’ye bakarak vakit öldürmeyin. Rahatlatıcı bir ritüel için banyoya çekilmek, kitap, dergi karıştırmak… Oyun oynamak, enstrüman çalmak, bitkilerle ilgilenmek… Tek başınıza zevk aldığınız uğraşlarınızı, alışkanlıklarınızı sürdürün.

 

4- Karşılıklı duygularınızı dinlemek için vakit ayırın. Bir kerede kalmasın. Birbirinize nasıl hissettiğinizi sorun, duygu durumlarınızı karşılıklı olarak takip edin.

 

5- Birlikte eğlenmeyi haftalık programınızdan hiç eksik etmeyin. Ortak hobinizi keşfedin. Yeni bir hobi olabilir, geçmişte birlikte yapmaktan çok keyif aldığınız bir oyun ya da uğraş olabilir.

Category
LIFESTYLE