Vakkorama Paper | Metropoller kontakt kapatıyor: Car-free akımı
4249
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-4249,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,paspartu_enabled,qode_grid_1300,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-10.1.2,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1,vc_responsive

Metropoller kontakt kapatıyor: Car-free akımı

 

Şehirler merkezlerinden başlayarak araçlardan temizleniyor. Dünya genelinde (global bir turizm trendine dönüşen) araçsız yaşam hareketine katılan 15 metropolde, şehir içinde araç girişini azaltan ve durduran uygulamalar hakim. Bu uygulamadan elbette en çok yayalar ve bisikletliler memnun. Hem hava kirliliğini hafifletmek (CO2 salınımında araçların payı yüzde yirmi) hem de kazaları ve stres yaratan yoğunluğu ortadan kaldırmak üzere Madrid, Paris gibi pek çok şehirde uygulanıyor. Getirilen çoğu sınırlamada şehrin merkezinde belirli bölgeler, belirli günlerde araç trafiğine kapalı ve eski model diesel araçların trafiğe çıkışına sınırlama getirildi. Birçok şehrin 2020 hedefi diesel araçları tamamen yasaklamak ve araba kullanımını sadece elektrikli araçlarla sınırlamak.

 

Hamburg, şehrin %40’ını çevreleyecek şekilde yaya ve bisiklet parklarının yer alacağı yeşil bant projesini on-on beş yıl içinde hayata geçirmeye hazırlanıyor. Çin’in güneyindeki yeni uydu kent Chengdu ise araçlardan tamamen arındırılmış bir yaşam alanı olarak tasarlanıyor.

 

 

Araçsız şehir hareketinin bu yıl en iddialı şehirlerinden biri de Oslo. Dünyada elektrikli araba ile en fazla karşılaşacağınız, araç trafiği üzerinden planlanmış şehirlerden biri olan Oslo, 2019 itibariyle merkezde kalan son araç park etme alanlarını da kaldırdı, bisiklet yoluna ve bisiklet park alanlarına çevirdi. İlk bakışta kafa karıştırıcı gelebilir ancak Oslo’da sıfır emisyon için bütüncül bir bakış hakim. Zamana yayılı bir plan doğrultusunda araç kullanım alışkanlıklarını değiştirmekle başladılar. Metropol yaşamını çevreye duyarlı toplu taşıma, yürüyüş ve bisikletin daha yaygın kullanılabileceği sıfır emisyon bir şehir ile geleceğe taşımayı hedefliyorlar. 2015 yılından bu yana dört bir yanına yayılan bisiklet kiralama ağı ile giderek araçlardan arındırılan şehir merkezindeki hava kendini hissettirecek derecede değişti. Alışkanlıkları değiştirmenin kendi içinde zorlukları olsa da mükafatları da var. İki teker Oslo, bisikletle gezmeyi sevenlerin yeni, güvenli ve rahat cenneti olmaya aday.

Category
SEYAHAT & ŞEHİR