Vakkorama Paper | Güneş korumasında yardımcı: Mucizevi 6 besin kaynağı
5828
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-5828,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,paspartu_enabled,qode_grid_1300,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-10.1.2,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1,vc_responsive
Category
LIFESTYLE

Güneş korumasında yardımcı: Mucizevi 6 besin kaynağı


UV ışınlarına karşı cildinizi korumakta sadece dışarıdan uygulamaların geçerli olduğunu düşünüyorsanız çok yanılıyorsunuz. Günün ilk öğünü olan kahvaltının da cildinizin erken yaşlanma, kırışma gibi risk faktörleri üzerinde olumlu/mucizevi etkileri var.

 

Bu besinleri neden günün ilk öğününde almanız gerektiğini ise Texas Üniversitesi Southwestern Medical Center’ın içinde bulunan Peter O’Donnell Jr. Brain Institute’ün nörobilim doktoru Joseph. S. Takahashi tek bir cümleyle açıklıyor: “Cildimizin de bir saat ve zaman algısı var”.

 

Takahashi ve ekibinin 2017 çalışmasında UV hasarlı cildi onaran bir enzimin, alışılmadık zamanlarda yemek yiyerek değiştirilebilen günlük bir üretim döngüsüne sahip olduğunu keşfetti. Dengeli ve sağlıklı bir beslenme programınız varsa, cildin gündüz UV ışınlarından daha iyi bir korunma sergilediğini gözlemleyen ekip, düzensiz beslenmenin cilt saatinde bir kaymaya sebep olabileceğini bilimsel olarak tespit etti.

 

Hangi meyve/sebze ve yemişler cildin güneş korumasında yardımcı?

 

Blueberry / Yaban Mersini
Yaban mersini, güneşe maruz kalma ve stres nedeniyle cilde zarar verebilecek serbest radikallerle savaşan güçlü antioksidanlar bakımından zengin bir meyve. Kırışıklıkların önlenmesine yardımcı olabilecek çok iyi bir C vitamini kaynağı.

 

Pratik kahvaltı: Blueberry chia reçeli ve hindistan cevisi yoğurdu ile granolayı deneyin.

 

Karpuz

Karpuzlar domateslerden çok daha fazla antioksidan içerir, meyveye kırmızı renk veren likopenin 2012 tarihli bir araştırmaya göre, hem UVA hem de UVB radyasyonunu emdiği tespit edildi. Günlük öğünlerinize karpuz ilave ederek güneş korunmanıza doğal yollarla destek olabilirsiniz.

 

Eşlikçi: Karpuzlu salsa ızgara etin yanında C vitamin bakımından zengin, tam yazlık, harika bir eşlikçi.

 

Yemişler ve Tohumlar

Tıpkı balık ve yumurta gibi, ceviz, kenevir, chia ve keten tohumu, omega-3 esansiyel yağ asitleri içerir. Vücudun doğal yollarla üretemediği omega-3’ün bedende kalıcı olmasını sağlar. Omega-3, cildinizin bütünlüğünü korumaya yardımcı olurlar ve anti-enflamatuardır. Ayrıca vücudunuzun güneşte biraz fazla zaman geçirmenin etkileriyle doğal olarak başa çıkmasına yardımcı olur.

 

Ara öğün: Her seferinde farklı bir potbori yaparak bu tohum ve yemişlerle kendinize günlük enerji kaynağı ve cildiniz için doping öğünler hazırlayın.

 

Havuç ve yeşil yapraklılar
Beta karoten, metabolizmanızda işleme alınarak cilt sağlığı için hayati önem taşıyan A vitaminine dönüşür. 2007’de yapılan bir araştırma sonucu, beta karotenin 10 haftalık düzenli takviyeden sonra doğal güneş koruması olarak yardımcı olduğu kanıtlandı.

 

Havuç ve lahana ve ıspanak gibi yapraklı yeşillikleri, kahvaltı ve günlük öğünlerinize ilave edin. Bu malzemeleri ekleyerek kendinize kahvaltı için lezzetli ve besleyici smoothie’leri yapabilirsiniz.

 

Özellikle de yapraklı yeşillikler, antioksidanlar bakımından yüksektir ve kırışıklığa, güneş hasarına ve hatta cilt kanserine karşı koruma sağlamak için destek sağlar.

 

Öğlene salata: Lahana salatası, beta karoten açısından çok zengin bir seçenek. Havuç ve tatlı patates ilave ederek kendinize renkli ve besleyici bir salata hazırlayın.

 

Yeşil Çay
Yeşil çayın UV ışığının neden olduğu daha tümörlerin etkisi azalttığı, UVA ışığından kaynaklanan cilt hasarını azalttığı ve kolajenin azalmasına karşı koruyucu bir besin olduğu biliniyor. Cildi sıkılaştıran kollajen üzeirnde olumlu etkileri var.

 

Serin bir mola: Kendinize nane ayprakları sevdiğiniz turunçgiller ve yeşil çaylı soğuk bir çay hazırlayın.

 

Karnabahar
Karnabahar, turpgiller arasında, serbest radikallerin oksidatif stresiyle savaşmaya yardımcı olan güçlü antioksidanlar içeren çok önemli bir besin kaynağı. Alfa-amino asit, UV radyasyonunu emen ürokanik asit üretimini uyarır.

 

Izgara kahvaltı sevenlere: Hafif kremalı, acılı ve lime soslu ızgara karnabahar kahvaltı için hem doyurucu hem de nefis bir seçenek.